maandag 24 september 2012

Tiramisubiscuit

Tiramisu is ongetwijfeld samen met goede smeuïge chocomousse één van mijn lievelingsdesserts.  Probleem is echter dat wanneer je tiramisu maakt zoals ik (met een behoorlijke scheut amaretto) het niet zo netjes opschept.  Het wordt dan eerder zo'n kwak tiramisu in plaats van een net plakje.

Vandaar mijn gedacht om alle ingrediënten gewoon in een biscuit te verwerken. Het oogt meteen een stuk beter en het is bovendien superlekker.

Hoe doen we dat?
Biscuitje bakken. In 2 verdelen.  Eerste laag insmeren met sterke koffie. Dan een royale laag mascarpone (mét amaretto, of wat dacht je).  Tweede laag biscuit er bovenop.  Afsmeren met mascarpone en naar gevoel versieren.  In mijn geval met cacaopoeder en muizestrontjes.  Foto heb ik helaas niet.  De mond was sneller dan het fototoestel. Sorry.

1 opmerking:

  1. Tiramisu met een rietje...altijd lekker ;)
    Ik ga deze versie zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen