donderdag 29 november 2012

TIRAMISoesje

Onlangs hadden we op het werk over soesjes en dat je die met eender welke vulling kan maken.  We begonnen te fantaseren. Chocomousse en tiramisu hoorden meteen bij de favorieten.  Mijn collega grapte dat het met tiramisu alvast voor een leuke benaming zou zorgen.  Een tiramisoesje.  En voila, gisteren heb ik die dan maar eens gemaakt.  Superlekker!  Al moet ik zeggen dat het zonder vorkje en bordje een smosboel wordt.  Mijn tiramisu was iets te lopend (aandeel amaretto zal er misschien voor iets tussen zitten).  Volgende keer eens proberen met een beetje gelatine. Ja sorry, minder drank is geen optie.  En nee, we hebben geen drankprobleem, tiramisu is gewoon veel lekkerder met een stevige scheut amaretto.

 

Met de overschot mascarpone maakte ik overheerlijke dessertjes met in koffie gedrenkte bastognekoeken.  Mijn  'nieuwe' glaasjes kwamen meteen goed van pas.



2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er weer superlekker uit!!
    Misschien agar-agar eens proberen voor de vegetarische medemens?;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er wel achter gekomen dat je met biologische mascarpone wel dikkere tiramisu krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen