maandag 5 november 2012

Verlanglijstje

Laat mij los in Dille & Kamille, Blokker, Casa, of eender welke winkel waar ze bakbenodigdheden hebben, en ik waan mij als een kind in een snoepwinkel.  Al die bakvormen, uitsteekvormpjes, gekleurde rolfondant en ga zo maar verder, het steekt mij allemaal de ogen uit. Als ik dan helemaal naar niks moest kijken, man, ik kocht heel de winkel leeg.  Onlangs heb ik in de Blokker nog wat uitsteekvormpjes en rolfondantcutters gekocht.  Helaas zijn ze nog niet uit de verpakking geraakt, maar daar gaan we snel werk van maken. 

Soms denk ik, heb je dat nu allemaal echt nodig? Stilaan kan ik zelf een winkeltje beginnen.  En toch.  Vorige week heb ik nog wat spulletjes gezien, die ik toch nog graag zou willen.  Met kerstmis en mijn verjaardag (die er jammergenoeg binnenkort ook weer aankomt) voor de deur, heb ik alvast maar een verlanglijstje gemaakt.  Andere jaren weet ik nooit goed wat ik wil. Awel, dit jaar wel.  Bakgerief !  Een bakboek, een taartensnijder, uitsteekcijfers, misschien ook wel een uitsteekalfabet, een minicakevorm om 9 cakejes (geen muffins) te maken, een glazen taartschotel met stolp, ... Ik heb intussen al heel wat plastieken taarthouders, zoals van Tupperware.  Heel handig om taart te vervoeren.  Maar zo'n echte taartschotel in glas, dat presenteert een pak mooier hé.   Mijn keukenkast puilt intussen al een beetje uit, maar in feite kan een echte bakfee nooit genoeg bakgerief hebben, toch.

1 opmerking: