vrijdag 26 april 2013

Wakker liggen over taart

Wakker liggen over taart. Dat gebeurt inderdaad wel eens.  Erg hé.  Dan gaan er allerlei ideeën door mijn hoofd en dan kan ik dus niet slapen.  Zo komen er binnenkort weer wat verjaardagen aan en ik wil niet elke keer met dezelfde taart aan komen zetten.  Bovendien wil ik bijleren, dus elke keer hetzelfde kan niet de bedoeling zijn.

Zo heb ik al liggen denken over de verjaardagstaart van mijn zoontje, die in de zomer 4 jaar wordt.  Al 2 jaar vraagt hij om sterrentaart en dat heeft hij dan ook telkens gekregen.  En tot voor enkele weken was dat ook voor dit jaar zijn wens.  Mijn ambitie was echter om deze keer met iets specialers uit te pakken.  Iets met Brandweerman Sam of Mickey Mouse.  Maar hoe het er precies moest uitzien, dat wist ik nog niet. Zegt hij vorige week dat hij wel een Auto taart wil.  Slik ! Nu heb ik op internet al wat mooie Cars taarten gezien, maar op dat niveau zit ik toch nog niet hoor.  Sowieso probeer ik om mijn taarten zo lekker en verteerbaar mogelijk te maken (lees : geen kilo's rolfondant), dus een Lightning McQueen op de taart, dat lukt misschien nog wel.  Een taart uitsnijden en daarna helemaal bekleden met rolfondant, lijkt me een niveautje te hoog.  Bovendien zit de rest van het feestgedruis niet meteen te wachten op die zoete brol.

Ik heb nog tijd, dus daar kunnen we nog eens rustig over nadenken.  Maar voor het zover is, zijn er nog zeker 2 verjaardagen waar ik voor taart of ander lekkers ga zorgen.  De jarige mag uiteraard kiezen.  Maar wat mij betreft is het stilaan toch eens tijd voor iets nieuws: een Saint-honorétaart, een brownie-kaastaart of gewoon gebakjes met chocomousse en puddingsoesjes afgewerkt met chocoladesnippers. Heeft dit laatste eigenlijk een naam?  Soms hebben ze dat in de Delhaize. Superlekker ! En dat wil ik zelf ook nog wel eens maken.  Lekker bakken en dito smullen, ik kijk er helemaal naar uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten