maandag 14 april 2014

Koekjestaart

Koekjestaart.  Het moet de allereerste taart geweest zijn die ik ooit maakte.  Ik vermoed dat ik zo'n jaar of 8 was. De tante van mijn pa was er dol op, en telkens ik mee op vakantie mocht naar de zee maakte ik voor haar zo'n taartje.  Zij blij, ik blij, want ik lustte dat ook wel graag.

Poepsimpel, geen oven voor nodig en dus ook geschikt voor kinderen.  Intussen ben ik al lang geen 8 meer.  Maar een overschotje mokkacrème deed mij daarstraks besluiten om nog eens koekjestaart te maken.

Zoals ik al zei, heel makkelijk en snel klaar.  Je hebt enkel wat petit beurre koekjes nodig, wat mokkacrème, een beetje koffie om de koekjes in te "soppen", (tja we zijn van de kempen), en chocolade hagelslag om het taartje mee te versieren. En nadien in de koelkast bewaren.  Mmm !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten